Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


MATEMATIKA

Kedves Szülők!

Ebben a menüpontban segítséget szeretnék adni ahhoz, hogy mi az amit már tudni kell, hol tartunk matematikai tanulmányainkban. Remélem hasznos lesz számotokra!

OKTÓBER

  • Tudunk tájékozódni ( bal-jobb, alatt-fölött stb.)
  • Megismerkedtünk  a logikai lapokkal, színesrudakkal, korongokkal, pálcikákkal.
  • Ismerjük a több, kevesebb, ugyanannyi fogalmát.
  • Megoldunk egyszerű kombinációs feladatokat, szabályjátékokat.
  • Folytatni tudunk egyszerű sorozatokat. ( alakzatokkal, számokkal)
  • Megismerkedtünk a bontás fogalmával.
  • Képről is tudunk műveleteket lejegyezni.
  • Egyszerű szöveges feladatokhoz összeadást tudunk írni, kiszámítjuk és szóban megválaszoljuk a kérdést.
  • A számokat 5-ig tudjuk írni.
  • Összeadni és kivonni is 5-ös számkörben tudunk. A kivonást a héten kezdtük el, még nem megy mindenkinek hibátlanul, de ez nem baj. Most leginkább ezt gyakoroljuk eszközökkel és nélkülük is.

NOVEMBER:

  • Továbbra is foglalkozunk a kivonással és az összeadással, még mindig 5-ös számkörben.
  • Megtanultuk a pótlás fogalmát, és hogy hogyan végezzük el.
  • Elkezdtük az egyszerű szöveges feladatok értelmezését és megoldását , immár önállóan is.
  • Megismerkedtünk a nyitott mondatokkal. 

DECEMBER:

  • Ismerkedünk a számok jeleivel 10-ig.
  • Megtanuljuk mit jelent a sorszám fogalma. Mik azok a számszomszédok. Melyek a páros és páratlan számok.
  • Megtanultuk bontani a számokat 10-ig.
  • Műveleteket végzünk 10-es számkörben.

JANUÁR:

  • Már 20-as számkörben dolgozunk

  • Ismerkedünk a számok jeleivel

  • Összeadunk és kivonunk tízesátlépés nélkül

FEBRUÁR:

  • Elkezdtük a tízesátlépéses összeadást és kivonást
  • Közben folyamatosan szintetn tartjuk az eddig tanultakat

MÁRCIUS:

  • A tízesátlépéses műveleteket gyakoroljuk

  •  

ÁPRILIS:

  • Megismerkedünk a mértékegységekkel (hosszúság, tömeg, űrtartalom, idő)

  •  

MÁJUS:

  • Tanulunk a síkidomokról és testekről

  • Ismerkedünk a tükrözés fogalmával

  • Kitekintünk a 100-as számkörbe

  • Ismétlünk

  •